Kuukausittainen arkisto: heinäkuu 2015

Rakastu raakasuklaaseen!

Kaakao on yksi maailman ravintorikkaimmista aineksista, joka sisältää huikean määrän antioksidantteja sekä muita tärkeitä ainesosia, kuten rautaa, magnesiumia, magnaania, kromia ja kuparia. Raakasuklaan valmistuksessa aineksia ei kuumenneta yli 43 c, jotta raakakaakaon parhaat ominaisuudet saadaan säilymään.

Terveellisyytensä lisäksi raakasuklaa on myös erittäin maistuvaa ja kun sitä valmistaa itse, saa juuri oman makunsa mukaista suklaata. Raakasuklaata voi maustaa esimerkiksi lucumalla, joka antaa suklaalle kermaisen pehmeän ja makean maun. Kuivatut hedelmät ja marjat, esimerkiksi gojit tai mulperit sopivat raakasuklaan sattumiksi. Rouheampaa suutuntumaa saat lisäämällä raakasuklaamassaan raakakaakaorouhetta.

Cocovin raakasuklaan valmistuspaketit ovat Inkiväärissä nyt -20 % alennuksessa. Paketti sisältää kaiken minkä tarvitset raakasuklaan valmistamiseen, myös muotit, joten se on helppo tapa kokeilla itse. Tänään keskiviikkona 29.7  raakasuklaan maistatusta Inkiväärissä niin kauan kuin maisteltavaa riittää! Piipahdahan käymään 🙂

Cocovin raakasuklaan valmistuspaketti sisältää kaakaovoita, neitsytkookosöljyä, agavesiirappia, lucuma-jauhetta, goji-marjoja, raakakaakaojauhetta, macaa ja himalajan suolaa, eli kaiken mitä tarvitset maukkaan raakasuklaan valmistukseen!

Viherjauheista virtaa kesään

Viherjauheet on jauhettu erilaisista vihreistä kasveista ja ne ovat hyvin ravinnetiheitä lisiä ruokavalioon. Ne sisältävät runsaasti antioksidantteja ja vitamiineja sekä klorofylliä eli lehtivihreää. Lehtivihreä toimii kehossa puhdistavasti sekä piristävästi.

Viherjauheen käyttö kannattaa aloittaa pienestä määrästä, esimerkiksi puoli teelusikallista päivässä voi olla alussa sopiva määrä. Vähitellen määrää voi lisätä 1-2 teelusikalliseen päivässä. Viherjauhetta voi käyttää vaikkapa salaatin päälle ripoteltuna tai sellaisenaan veteen sekoitettuna. Sitruunan tai limen mehu tasapainottaa viherjauheen voimakasta makua. Myös vihersmoothien nauttiminen on hyvä keino lisätä vihreän määrää päivittäisessä ruokavaliossa.

Helppo vihersmoothie:

  • Kypsä banaani
  • 1-2 dl marjoja, esimerkiksi mustaherukkaa
  • 0,5-2 tl viherjauhetta
  • Avokadoa
  • Vettä

Sekoita ainekset blenderissä tai sauvasekoittimella. Voit lisätä mukaan esimerkiksi proteiinijauhetta tai liotettuja siemeniä, niin saat smoothiesta täyttävämmän.

Luomu- ja herkkukauppa Inkiväärissä myydään useita eri viherjauheita, esimerkiksi vehnän- ja ohranorasjauhetta, pinaattijauhetta sekä spirulinaa ja chlorellaa.